VR este prezentată ca un mijloc de dezvoltare a formării, proiectarea și dezvoltarea produselor, showroom-urile virtuale și cercetarea consumatorilor în industria auto.
Potrivit unui raport , folosirea VR în industria auto se va ridica la 14 miliarde până în 2027. În plus, utilizarea VR pentru instruire va crește în comparație cu celelalte segmente, cum ar fi proiectarea și prototiparea și cercetarea și dezvoltarea.
Acest articol discută în continuare beneficiile utilizării VR și aplicațiile sale în industria auto.
Beneficiile VR pentru industria auto
Mulți producători de automobile au ajuns să înțeleagă importanța integrării VR în industria auto, de la creșterea eficienței angajaților până la crearea de noi experiențe pentru consumatori.
Antrenament sigur și realist

De la concept și design până la dezvoltarea și lansarea produsului, producătorii auto transformă scenarii din lumea reală în simulări virtuale pentru instruirea personalului. Aceste scenarii permit personalului să înțeleagă și să stăpânească complexitatea vehiculului și să practice abilități mecanice ori de câte ori este necesar.
Realitatea virtuală oferă o experiență captivantă care permite studenților să-și dezvolte cunoștințe, dar și să practice abilități cognitive, cum ar fi memoria pe termen lung. În plus, în realitate virtuală, te antrenezi într-un mediu sigur și controlat, reducând riscurile.
Realitatea virtuală combinată cu inteligența artificială poate ajuta formatorii să înregistreze, să analizeze și să raporteze performanța angajaților. De exemplu, un formator poate observa cursanții într-un mediu virtual și poate înregistra date fiziologice, cum ar fi memoria vizual-spațială, ritmul cardiac și numărul de încercări și erori.
O revoluție în achizițiile consumatorilor

Realitatea virtuală pentru mașini poate îmbunătăți semnificativ căutarea unei mașini de către cumpărător. Folosind VR, consumatorii pot vizita virtual un showroom, pot explora diferite mașini, pot evita argumentele de vânzare părtinitoare și pot lua o decizie informată de a cumpăra o mașină la alegere.
Folosirea VR pentru a comercializa mașini consumatorilor nu numai că demonstrează o nouă modalitate de a achiziționa clienți, dar duce și la o creștere a ratelor de retenție a clienților și promovează creșterea afacerii.
Economii
Producătorii de automobile se bazează foarte mult pe materialele de marketing tradiționale, cum ar fi broșuri, videoclipuri și interacțiuni individuale pentru a oferi informații despre cele mai recente și viitoare mașini. Realitatea virtuală, pe de altă parte, cuprinde toate experiențele tradiționale și le face captivante și interactive pentru consumatori.
În loc să folosească instrumentele de marketing existente, producătorii sau dealerii pot reduce costurile oferind tururi virtuale de 360 de grade pe care clienții le pot vedea din confortul propriei case. Acest lucru ar accelera procesul de cumpărare.
Cazuri de utilizare pentru VR pentru industria auto
Geamănul digital al liniei de asamblare

Liniile de asamblare devin din ce în ce mai complex și, fără să îndrumare sau instruire adecvată, personalului ar avea greu să se adapteze la anumite condiții.
Într-un astfel de scenariu, o experiență virtuală care imită stațiile de lucru ale liniei de asamblare poate familiariza personal cu diferite componente și funcții ale unui vehicul.
O experiență de îmbarcare captivantă le poate oferi noilor stagiari sau angajați sau idee despre mediul de lucru și îi poate ajuta să-și asume cu ușurință rolurile.
Efectuarea cercetării de piață
Înainte ca produsul să fie dezvoltat pe linia de asamblare, designerii pot folosi VR pentru a testa vehiculul într-un grup de oameni.
Spre deosebire de metodologiile tradiționale de cercetare care se bazează pe focus grupuri, observații în magazin și chestionare, Realitatea Virtuală oferă cercetare complet captivantă, permițând o perspectivă mai profundă asupra comportamentului utilizatorului, mișcării și ritmului cardiac.
Folosind astfel de analiză, neuro-marketerii sau producătorii pot înțelege ce fel de design auto sau comunicări de marketing s-ar potrivi oamenilor dintr-o anumită categorie demografică.
Vizualizare și prototipare virtuală

Prototiparea în realitate virtuală ajută echipele de proiectare să creeze replici digitale captivante ale unui model pentru a testa conceptul. Transcende prototipurile bazate pe hârtie sau desktop la un prototip virtual pe care inginerii de proiectare îl pot modifica în mod colectiv.
Lăsând inginerilor să experimenteze prototipul în VR, aceștia pot încerca diferite atribute și pot vizualiza detalii, cum ar fi schimbarea culorii sau a pieselor pentru a crea mai multe versiuni sau chiar plasarea siglei pe modelul VR pentru a vedea cum arată.
De exemplu, McLaren Automotive , în colaborare cu un startup, a folosit VR-uri cu set vectorial pentru a-și proiecta supercarurile. Cu platforma VR a vector-suite, designerii pot vizualiza ergonomia vehiculului și designul 3D
Marketingul experiențial
Tehnologia VR poate ajuta ajutați de marketing auto să creeze experiențe ieșite din cutie pentru publicul țintă. Imaginați-vă un client care intra în showroom-ul virtual și se apropie de o mașină virtuală 3D și experimentează interiorul și exteriorul mașinii.
Pentru a îmbunătăți și mai mult experiența, dealerii sau producătorii de mașini pot adăuga un simulator care le poate oferi clienților o experiență de condus reală și poate testa mașina de câte ori doresc.
Vânzări
Oamenii de vânzări se bazează de obicei pe interacțiunile verbale pentru a atrage potențialii cumpărători de mașini. Este o abordare excelentă de a le spune clienților noile modele de mașini și de a-i ajuta să facă o alegere în cunoștință de cauză, dar îi lipsește experiența reală de conducere.
Ce se întâmplă dacă clienții ar putea observa conducerea în orașe, pe o autostradă sau într-o zonă muntoasă la 360 de grade ? În loc să le arate clienților modele de mașini în broșuri sau videoclipuri, vânzătorii pot folosi VR pentru a crea o experiență captivantă și captivantă pentru pasageri și pentru a le oferi un gust despre cum ar fi să conducă vehiculul.
Companii care folosesc VR pentru automobile
Compania Honda Motor

Pentru a lansa noul Acura MDX 2022, Honda a folosit Realitatea Virtuală pentru a simula fiecare pas de asamblare pentru MDX, astfel încât fiecare muncitor de asamblare să poată fi instruit cu o mașină în mai multe stații în diferite etape de asamblare.
Acest lucru nu numai că ajută compania să-și facă rețeaua de producție flexibilă și eficientă, dar îmbunătățește și înțelegerea de către angajați a procesului de asamblare.
Dacia Jogger

Filiala din România a Renault a folosit tehnologia CAVE pentru mașina lor de familie cu 7 pasageri Dacia Jogger pentru studii de piață. Folosind mediul VR, producătorii au vrut să testeze al treilea rând de scaune din Jogger.
Companiile au invitat 13 membri să testeze locurile și să își dea feedback. Tehnologia VR a permis inginerilor să deplaseze al treilea rând de scaune înainte cu 20 de milimetri. În loc să facă prototip după prototip, inginerii au putut folosi VR pentru a schimba lucrurile și a le evalua pe baza feedback-ului.
MG Motors

MG Motors India a lansat recent MGverse, o platformă metaverse care va oferi clienților săi experiențe captivante prin mai multe arene. Prin MGverse, compania își propune să aducă fanii, clienții, partenerii și angajații MG în spațiul virtual pentru a colabora, a lucra, a socializa și a stoca.
Kia Motors

Producătorul de automobile sud-coreean KIA Motors a încheiat un parteneriat cu cel mai avansat dezvoltator de hardware VR, Varjo, pentru a proiecta modele de mașini în spațiul virtual. Setul cu cască Varjo le-a permis inginerilor Kia să-și ducă munca de proiectare la noi culmi, permițându-le să vizualizeze modele de mașini foto-realiste.
Încorporând VR în activitatea de proiectare, inginerii de proiectare au putut să-și aducă colegii în mediul virtual și să obțină feedback instantaneu asupra designului. Potrivit lui Frank Hubbe, director general, design la Kia Motors, Europa, VR îi ajută să economisească o sumă uriașă de bani, timp și muncă.
Audi
La începutul acestui an, Audi a anunțat că va folosi Holoride , dezvoltarea unui sistem VR în mașină, pentru a îmbunătăți experiența pasagerilor în mașină.
Aplicația VR de la Holoride permite pasagerilor de pe bancheta din spate să experimenteze un joc captivant încă de la începutul călătoriei lor. Cronologia jocului este personalizată la destinația utilizatorului. Folosind datele provenite de la senzorii din mașină, aplicația creează o experiență VR dinamică care duce la „o călătorie sincronă perfectă prin lumile virtuale”.
Porsche

Producătorul german de automobile Porsche folosește realitatea virtuală pentru o experiență de vânzare a clienților. Atât în showroom-uri, și la târguri, câti pot vedea interiorul și exteriorul unei mașini noi.
În plus, Porsche folosește VR pentru a-și recalifica departamentul de vânzări, unde angajații pot vizualiza tehnologii complexe într-o lume virtuală. În acest fel, angajații dobândesc cunoștințe despre diferite părți ale unei mașini și funcțiile acestora.
Schimbarea așteptărilor și așteptărilor și învățării și dezvoltării angajaților-au determinat pe producătorii de automobile să folosească tehnologii imersive, cum ar fi VR.
.
Automobilul deschide calea de urmat
Producătorii de mașini au fost unul dintre primii care au început cu realitatea virtuală și continuă să împingă posibilitățile mediului. În fiecare etapă a procesului, de proiectare și instruire până la vânzări și utilizare, ei știu cum să găsească un loc pentru tehnologia imersivă.
0 Comments