Crearea de conținut în rețelele sociale este procesul de creare a conținutului scris, a fotografiilor, a graficelor și a videoclipurilor pentru diferite platforme de rețele sociale.
Conținutul din rețelele sociale trebuie să se încadreze în limitele prescrise pentru numărul de caractere , dimensiunea imaginilor și lungimea videoclipurilor .Trebuie să înghesui multă valoare într-un spațiu foarte mic.
De asemenea, este important să rețineți că crearea de conținut în rețelele sociale este mult mai interactivă decât alte forme de creare de conținut. Nu creezi conținut într-un balon. Indiferent dacă evidențiați conținut generat de utilizatori , creați un TikTik Stitch sau folosiți sunetul în tendințe pentru a vă ghida ideile de conținut, faceți parte dintr-un ecosistem mai mare.
Iată câteva dintre elementele implicate în crearea conținutului de social media
- Cercetare: verifică cele mai recente tendințe în rețelele sociale și folosește ascultarea socială și analizele rețelelor sociale pentru a-ți da o idee despre tipul de conținut la care publicul tău social tânjește.
- Scriere: Afișarea cuvintelor pe ecran – de la titluri și text suprapus video până la copiere pentru postări mai lungi pe Facebook sau LinkedIn.
- Fotografie/videografie: capturarea de fotografii și/sau înregistrări video, cum ar fi fotografii cu produse sau tururi în culise. Acest lucru ar putea implica echipament profesional, dar în funcție de nevoile dvs. se poate face și cu un smartphone.
- Editare video: compilarea clipurilor într-un produs finit.
- Design grafic: combinarea cuvintelor și a graficelor într-un meme, infografic, copertă de evidențiere sau orice altă imagine pe care o utilizați pe rețelele sociale.
1. Faceți-vă cercetările
Orice proces bun începe cu cercetarea. Sigur, totul este conținut, dar asta nu înseamnă că poți să postezi ce vrei pe canalele tale de socializare și să o numești o zi.
Înainte de a începe să creați conținut, trebuie să știți ce fel de conținut rezonează cu publicul dvs. sau cu potențialul public țintă.
Dacă aveți deja o mulțime de urmăritori pe canalele dvs. sociale, puteți începe cu analiza rețelelor sociale. Acestea vă vor ajuta să înțelegeți ce funcționează deja pentru dvs., astfel încât să puteți modela acest succes.
Dar socialul se schimbă rapid, așa că nu vă puteți limita cercetarea la conturile pe care le dețineți. Ascultarea socială este o modalitate bună de a vă face o idee despre ceea ce se întâmplă în industria dvs. și despre ce vorbesc oamenii atunci când vorbesc despre afacerea dvs. pe rețelele sociale.
În cele din urmă, fii cu ochii pe hashtag-urile, subiectele și sunetul în tendințe. Nu veți dori neapărat să treceți la fiecare tendință care apare, dar veți găsi câteva idei bune de creare de conținut digital care vă pot ajuta conținutul să obțină un angajament mai mare și o acoperire mai largă.
2. Stabiliți obiective
Acum că aveți o idee despre ceea ce se întâmplă în industria dvs., puteți începe să vă stabiliți câteva obiective pentru conținutul dvs. de pe rețelele sociale.
Încerci să atragi oamenii către blogul tău? Crește-ți următorii? Faceți vânzări prin comerțul social ? Poate toate cele de mai sus?
Tipul de conținut pe care îl creați va varia în funcție de ceea ce doriți să obțină. De exemplu, îndemnul dvs. la acțiune va fi destul de diferit pentru o postare de vânzări față de o postare concepută pentru a crește gradul de conștientizare și implicare a mărcii.
Este o idee bună să vă concretizați obiectivele folosind cadrul SMART de stabilire a obiectivelor . Acest lucru te obligă să te gândești în detaliu la ceea ce poți realiza cu conținutul tău social și cum ai putea ajunge acolo unde vrei să fii.
3. Faceți un brainstorming creativ
Indiferent dacă sunteți un magazin cu o singură persoană sau aveți o echipă socială mare, acordați-vă timp pentru a obține câteva idei pe tabla albă.
Acesta este momentul „fără idei rele”. Toată lumea din echipa ta are experiențe unice cu rețelele sociale, atât personal cât și profesional, care le vor informa ideile și așteptările de conținut. Permiterea tuturor să partajeze în mod liber aduce toate aceste cunoștințe în creierul tău comun, unde se poate transforma în campanii de conținut social de înaltă calitate.
4. Atribuiți roluri
Îți amintești toate acele componente ale creării conținutului în rețelele sociale pe care le-am menționat mai sus? Dacă nu ați primit deja membri ai echipei desemnați pentru fiecare dintre aceste sarcini, momentul să faceți acest lucru este acum.
De asemenea, este timpul să stabilim un proces solid de aprobare pentru rețelele sociale , astfel încât toată lumea să înțeleagă unde se încadrează munca lor în imaginea de ansamblu și modul în care termenele limită afectează restul echipei.
Dacă sunteți proprietarul unei mici afaceri, este posibil să nu aveți cui să îi atribuiți roluri. Nu vă panicați! Amintiți-vă, totul este mulțumit . Cu siguranță puteți începe prin a crea tot conținutul dvs. pe cont propriu. Nu trebuie să fie complicat sau să vă ocupe mult timp.
Nici măcar echipele mari nu trebuie să facă totul singure. Acesta este un moment bun pentru a vă gândi dacă doriți să externalizați unele sarcini de creare de conținut digital către scriitori sau designeri independenți. De asemenea, ar trebui să vă gândiți cum să obțineți și să încorporați conținut generat de utilizatori și cum să includeți conținut curatat în strategia dvs. de marketing pe rețelele sociale.
În cele din urmă, luați în considerare dacă doriți să lucrați cu creatori de conținut externi – alias influenceri . Aceasta ar putea fi pentru o anumită campanie sau pentru o relație în curs de desfășurare.
5. Creați un calendar de conținut
Un calendar de conținut pentru rețelele sociale vă permite să vă planificați mixul de conținut pe canalele sociale, astfel încât să obțineți cea mai mare valoare din eforturile dvs. de creare de conținut digital.
Am creat un șablon de calendar de conținut pentru a vă ajuta să planificați cum să utilizați resursele de conținut în conturile dvs. sociale. De exemplu, să presupunem că doriți să generați trafic social către o nouă postare de blog. Puteți folosi calendarul de conținut pentru a planifica când să postați postarea relevantă de pe Facebook, TikTok și Instagram Reel.
6. Programați-vă conținutul
După ce ați completat calendarul de conținut, este timpul să vă configurați conținutul pentru publicare. Sigur, puteți posta manual fiecare postare la ora atribuită, dar aceasta este o pierdere uriașă de timp care, de asemenea, vă face să faceți greșeli simple, cum ar fi greșeli de scriere și link-uri rupte.
Programarea conținutului în avans vă oferă o vizualizare în timp real a planului dvs. de conținut și oferă timp pentru a verifica toate detaliile. De asemenea, vă simplifică fluxul de lucru prin condensarea timpului pe care îl petreceți publicând conținut într-un singur bloc, în loc să vă întrerupeți munca pe parcursul zilei.
7. Construiește-ți biblioteca de conținut
Nu este nevoie să creați fiecare bucată de conținut social de la zero. În zilele tale cele mai aglomerate, îți vei mulțumi că ai avut prevederea de a crea o bibliotecă de conținut.
Orice postare socială de succes poate fi transformată într-un șablon pentru postările viitoare.
De asemenea, puteți adăuga imagini aprobate în biblioteca dvs. de conținut, indiferent dacă acestea sunt create intern sau achiziționate dintr-o resursă fără drepturi de autor.
Pe măsură ce biblioteca dvs. de conținut crește, veți avea mai multe opțiuni pentru a crea conținut social nou fără a recrea roata.
8. Analizează-ți rezultatele
Procesul de creare a conținutului se termină acolo unde a început. Analizează-ți rezultatele pentru a vedea ce a funcționat și ce nu și folosește-ți constatările pentru a-ți ghida cercetarea și planificarea ce trebuie să faci în continuare.
Stabilește-ți niște obiective noi și fă totul din nou.
Faceți cunoștință cu Innovtour
Innovtour ajută companiile să-și redefinească operațiunile prin reducerea distanței ca o barieră în calea colaborării. Platforma noastră de colaborare la distanță la 360 de grade permite utilizatorilor să se alăture tururilor virtuale , instruirilor și inspecțiilor prin browser web sau dispozitiv VR.
0 Comments