Va fi un an de schimbări continue în spațiul de marketing digital.
Iată 5 tendințe pe care să le folosești pentru afacerea ta.
- Marketingul digital este esențial pentru strategiile multor afaceri, iar tehnologia care sprijină aceste eforturi evoluează continuu.
- Unele tendințe existente vor continua, inclusiv importanța tot mai mare a conținutului educațional de lungă durată, a chatbot-urilor și a chatului live și a căutării vocale.
- Noile tendințe emergente includ impulsul Google pentru un viitor fără cookie-uri.
În timp ce multe principii de marketing rămân aceleași în fiecare an, instrumentele pe care companiile le folosesc pentru a obține succesul în marketing variază foarte mult în timp. Publicitatea în ziare a fost cândva obișnuită. Acum, publicitatea digitală și inteligența artificială joacă un rol esențial în tacticile de marketing ale afacerilor.
În fiecare an, există mai multe tendințe tehnologice pe care antreprenorii trebuie să le urmărească. Proprietarii de afaceri care rămân în fruntea curbei ar putea chiar să găsească noi culmi ale succesului în marketing. Iată 10 tendințe de care credem că întreprinderile mici ar trebui să profite în acest an.
Să aruncăm o privire mai profundă asupra acestor tendințe și a modului în care acestea pot aduce beneficii afacerii dvs.

1. Conținutul autentic de formă lungă
În marketingul de conținut, tendința a fost către conținut educațional de lungă durată, care își propune să ajute utilizatorii, mai degrabă decât să le vândă. Această tendință va continua, cu evoluții precum actualizarea de conținut util de la Google , care a fost lansată la sfârșitul anului trecut. Conținutul care va funcționa cel mai bine este conținutul care răspunde în detaliu la întrebările pe care le au oamenii și îi ghidează către decizia corectă pentru circumstanțele lor.
A împărtăși despre subiecte care îi interesează pe clienții tăi este o modalitate excelentă de a construi cunoașterea mărcii și loialitatea clienților. Poți construi încredere arătând că îți pasă de mai mult decât de o vânzare.
Indiferent dacă conținutul tău ia forma unei postări pe rețelele sociale, a unui blog sau a unei explozii de e-mail, asigură un echilibru între evidențierea produselor tale și oferirea de sfaturi valoroase și utile.
2. Conținutul video de scurtă durată
Deși conținutul educațional de formă lungă rămâne puternic pentru blogging sau podcasting, conținutul video de formă scurtă este din ce în ce mai popular. Datorită creșterii TikTok și Instagram Reels, utilizatorii sunt din ce în ce mai adaptați la fragmente scurte de conținut video distractiv sau informativ. Mărcile pot folosi această tendință pentru a vorbi cu publicul lor rapid și eficient în mijlocul unei mări de conținut video.
Pe măsură ce atenția utilizatorilor este atrasă în mai multe direcții simultan, iar intervalele de atenție se scurtează, conținutul video inteligent sub formă scurtă poate transmite mesajul unei mărci în câteva secunde.
Pentru a capta cea mai largă parte a publicului dvs., implementați conținut de formă lungă pentru utilizatorii care doresc să se aprofundeze și să se educe, dar să creeze conținut video de scurtă durată pentru utilizatorii care derulează pentru a pierde timpul.
3. Adoptarea chatbot-urilor și a IA conversațională va crește.
Chatbot-urile , precum și IA conversațională mai sofisticată, vor continua să-și facă loc pe piață și vor deveni din ce în ce mai accesibile pentru întreprinderile mici. Aceste instrumente pot răspunde la întrebările de bază ale clienților la toate orele din zi sau din noapte, chiar dacă sunteți concentrat pe diferite sarcini.
Apariția ChatGPT, de exemplu, arată că era marketingului bazat pe inteligență artificială este deja aici. Așteptați-vă ca mai multe întreprinderi mici să profite de instrumentele accesibile care pot ajuta la generarea de articole de marketing sau pot conecta cu clienții lor non-stop.
„Chatbot-urile bazate pe inteligență artificială pot fi utilizați pentru asistența clienților, extinzând dramatic strategia de contact cu un mesaj controlat”, a declarat Joey Penick, fost vicepreședinte de marketing la Lumen Technologies. „Acești roboti de chat au devenit atât de realiști încât mulți clienți nici măcar nu știu diferența, dar oferă avantajul suplimentar de a putea culege, analiza și furniza date care pot fi folosite pentru a îmbunătăți experiența clienților.”
Conform raportului State of Conversational Marketing al platformei de accelerare a veniturilor Drift , aproape 42% dintre consumatori folosesc AI conversațional și chatbot-uri pentru achiziții.
Cu toate acestea, majoritatea proprietarilor de afaceri mici intervievați au spus că nu au folosit tehnologia.
Știați?
Clienții răspund pozitiv la chatbot-urile bazate pe inteligență artificială , deoarece pot oferi răspunsuri rapide 24/7.
4. Căutarea vocală va rămâne un punct critic.
Având în vedere că dispozitivele mobile și serviciile vocale precum Microsoft Cortana și Google Assistant cresc în popularitate, căutarea vocală este un domeniu în care afacerea dvs. mică se poate remarca printre concurenți. Dacă afacerea dvs. este online, există o șansă din ce în ce mai mare ca oamenii să vă găsească site-ul sau materialele de marketing de conținut prin căutarea vocală.
„Acum câțiva ani, a trebuit să ne adaptăm la utilizarea în creștere a dispozitivelor mobile”, a spus Chris Hornak, proprietarul Blog Hands. „Și acum, conform Google, căutările pe mobil reprezintă peste 50% [din căutări]. Specialiștii în marketing vor trebui să înceapă să se adapteze la căutările vocale, care reprezintă în prezent 20% din căutările pe dispozitive mobile și se așteaptă ca aceasta să își continue creșterea în mod similar cu cea a mobilului.
5. Marketingul pe rețelele sociale va continua să evolueze.
Platformele de social media sunt deja canale de o importanță critică pentru agenții de marketing digital, cu peste 4,26 miliarde de oameni care folosesc rețelele sociale în întreaga lume . Se preconizează că acest număr va eclipsa 6 miliarde până în 2027, oferind rețelelor sociale o putere de rezistență serioasă ca element al tuturor eforturilor de marketing digital.
Rețelele sociale evoluează și ele. Brandurile vor trebui să se adapteze peisajului în evoluție pentru a rămâne identificabile cu publicul lor și pentru a menține implicarea ridicată. Aceasta înseamnă o ascultare socială mai eficientă atât pentru utilizatori, cât și pentru concurenți.
Mărcile vor avea un avantaj dacă folosesc instrumente de ascultare socială care ajută la eficientizarea procesului și oferă informații mai profunde.
Când vine vorba de influenți din rețelele de socializare, tendința către micro influenceri va continua. Influenții cu un accent specific pe un anumit subiect vor continua să câștige proeminență. Nișa este ceea ce contează.
Clienții apreciază capacitatea de a comunica cu mărcile pe rețelele sociale.
Se aplică aceleași principii – povestirea eficientă a mărcii , creativitate, un interes real și o conexiune cu adepții tăi și dezvoltarea consecventă a expertizei și abilităților tale în domeniu.
Relevanța principiilor de bază de marketing
Se așteaptă ca aceste tendințe să influențeze marketingul în acest an, dar asta nu înseamnă că trebuie să renunți imediat la ceea ce faci și să treci la utilizarea tehnologiei diferite și mai avansate pentru a-ți comercializa afacerea în mod eficient.
Înțelegerea noilor instrumente tehnologice vă pot ajuta foarte mult afacerea, dar dacă nu înțelegeți cum vă poate ajuta tehnologia, nu are rost să adăugați noi instrumente la amestec.
„Este ca și cum ai vedea copiii de opt ani jucând fotbal: este doar o minge și nimeni nu este în apărare”, a spus el. „Toată lumea urmărește noul obiect strălucitor. Indiferent de tehnologia pe care o cumpărați, dacă nu știți cum să o utilizați foarte bine, nu vă va oferi un avantaj competitiv pe piață.”
S-ar putea să nu fie nevoie să acționați pentru fiecare tendință discutată în acest articol. Pe de altă parte, adăugarea unui chatbot sau utilizarea conținutului mai autentic în mixul actual de strategii de marketing vă poate duce afacerea la un nou nivel de implicare a clienților și succes financiar.
Cum să decideți ce nouă tehnologie de marketing să implementați
Decizia ce tehnologie să implementați în operațiunea dvs. depinde de nevoile afacerii dvs. și de dorințele clienților dvs. Este mai bine să nu adoptați o nouă tendință de marketing, mai ales dacă nu înțelegeți tehnologia, dar o faceți doar pentru că o folosesc alte companii.
„În timp ce ne mișcăm din ce în ce mai rapid către o lume dominată de tehnologie, întreprinderile mici și mijlocii trebuie să prioritizeze tendințele tehnologice pe care le pot folosi pentru o creștere mai mare a afacerii”, a declarat Ryan Gould, vicepreședinte al serviciilor de strategie și marketing la Elevation Marketing. . „Cum fac asta? Ei trebuie să pună următoarele patru întrebări:
- Cine este publicul meu?
- Care și unde sunt lacunele mele în afaceri?
- Va ajuta această tehnologie să-mi reduc lacunele în afaceri?
- Am resursele pentru a susține această tehnologie pe termen lung?”
Faceți cunoștință cu Innovtour
Innovtour ajută companiile să-și redefinească operațiunile prin reducerea distanței ca o barieră în calea colaborării. Platforma noastră de colaborare la distanță la 360 de grade permite utilizatorilor să se alăture tururilor virtuale , instruirilor și inspecțiilor prin browser web sau dispozitiv VR.
0 Comments