Un design de logo grozav are puterea de a vă diferenția marca pentru o conștientizare sporită și de a comunica scopul și valorile acestuia. Logo-ul dvs. este adesea prima impresie a afacerii dvs., așa că ar trebui să creeze o asociere pozitivă cu publicul țintă și să devină ușor de recunoscut în timp. Efortul de a crea metodic logo-ul potrivit pentru marca dvs. poate facilita procesul.
În acest articol, discutăm despre ce este un logo, nouă tipuri diferite de logo-uri și descriem pas cu pas modul de proiectare a unui logo. De asemenea, discutăm despre avantajele și dezavantajele proiectării singuri a unui logo sau a angajării unui designer grafic profesionist.
Ce este un logo?
Un logo este un simbol sau un design format din imagini, forme, text, culori sau o combinație a celor patru și folosit pentru a identifica o companie, o marcă sau un produs. Siglele sunt folosite pe site-uri web, materiale de marketing, semne și alte locații pentru a identifica o companie și produsele sau serviciile acesteia. Un logo este o parte integrantă a identității mărcii unei companii , iar un logo recunoscut pe scară largă este adesea marcat pentru a proteja proprietatea intelectuală a companiei.
Cum să proiectați un logo
Indiferent dacă aveți bugetul necesar pentru a angaja un designer grafic profesionist sau dacă încercați să vă proiectați singur logo-ul, este important să lucrați în etape pentru a face proiectul mai ușor de gestionat. Iată pașii de bază pe care îi puteți urma pentru a crea un logo memorabil pentru dvs. sau pentru compania dvs.
1. Începeți cu povestea mărcii dvs
Înainte de a începe procesul de proiectare a logo-ului dvs., ar trebui să începeți prin a vă gândi la povestea din spatele mărcii dvs. Cel mai simplu mod de a face acest lucru este să depășești ceea ce face compania și să te gândești de ce faci asta. „De ce” companiei dvs. ar trebui să fie transmis în culorile pe care le alegeți, formele și imaginile și tipul de literă.
2. Identificați personalitatea mărcii dvs
Următorul pas este să faci brainstorming cuvintele care descriu marca ta, de ce de la primul pas și ce faci ca companie. Poate doriți să luați în considerare utilizarea motoarelor de căutare pentru a analiza sinonime pentru cuvintele pe care le-ați putea folosi. Întrebați-vă ce trei cuvinte ați folosi pentru a vă descrie marca și ce trei cuvinte ați dori să folosească clienții dvs.
Pentru a înțelege mai bine identitatea mărcii dvs., vă puteți adresa o serie de întrebări. De exemplu, ați putea întreba de ce ați început afacerea, ce faceți mai bine decât concurența, ce vă face special și ce valori și convingeri sunt importante pentru dvs. ca companie.
3. Găsiți inspirație pentru logo-ul dvs
Următorul pas atunci când proiectați un logo este să căutați inspirație. Una dintre cele mai bune moduri de a începe acest proces este să faci brainstorming toate ideile cu echipa ta și să le notezi. Chiar și ideile care nu rezonează bine cu grupul pot duce la proiecte grozave.
Apoi, faceți o listă de cuvinte care descriu marca dvs. și modul în care doriți ca publicul țintă să o perceapă. Încercați să vă vedeți marca din aceeași perspectivă ca publicul țintă și luați în considerare ce este important pentru el. Deși puteți parcurge acest proces în mod independent, luați în considerare aducerea de oameni din diferite departamente, un partener de afaceri sau chiar doar un prieten pentru a oferi idei și perspective.
4. Creați un moodboard
Un mood board este o colecție de imagini, culori, alte logo-uri și ilustrații care reflectă caracteristicile de design și stilul pe care le imaginați reprezentând marca dvs. Un moodboard poate fi fizic sau digital și este un instrument excelent dacă ești o persoană deosebit de vizuală. De exemplu, dacă sunteți atras de logo-urile de epocă, moodboard-ul dvs. ar putea conține forme și culori organice, precum și ilustrații realizate manual.
5. Evaluează-ți concurenții
Este important să rețineți că probabil concurenții dvs. au trecut deja prin procesul prin care treceți acum și au identificat un logo care a rezonat cu publicul țintă. Acesta este motivul pentru care evaluarea siglelor concurenților vă poate ajuta să identificați ceea ce funcționează bine și dacă există elemente specifice pe care ar trebui să le evitați.
Când evaluați modelele din siglele concurenților, gândiți-vă la ce face acele companii diferite de ale dvs. și cum puteți evidenția acele diferențe în designul pe care îl alegeți pentru logo-ul dvs.
6. Selectează-ți stilul
Odată ce ați adăugat idei la moodboard și ați evaluat siglele concurenților, este timpul să începeți să alegeți stilul dorit pentru logo-ul dvs. Iată o scurtă privire asupra unora dintre stilurile de bază din care puteți alege:
- Vintage sau retro: aceste logo-uri pot evoca sentimente de nostalgie și pot aminti clienților trecutul. De asemenea, ei pot comunica că istoria companiei dvs. este importantă pentru brand.
- Clasic: acest tip de logo vă poate ajuta compania să atragă un public larg și le spune clienților că sunteți de încredere și atemporal.
- Minimalist și modern: un logo modern sau minimalist folosește linii simple, puține detalii și mult spațiu alb. Poate prezenta o imagine conform căreia marca dvs. este cool și actuală.
- Artizanat sau lucrat manual: Dacă doriți să subliniați că brandul dvs. reprezintă calitatea pe care o obțineți doar cu produsele realizate manual, atunci poate doriți să mergeți cu acest tip de logo. Puteți combina acest stil cu elemente luminoase și tinerești sau minimaliste.
7. Alegeți un tip de logo
Există nouă tipuri diferite de logo-uri, enumerate mai jos. Alegeți-l pe cel care credeți că se potrivește cel mai bine cu numele și estetica generală pe care o doriți pentru logo-ul dvs. De asemenea, puteți combina numele companiei și o imagine pentru ceva unic.
- Brandmark: acesta este un logo alcătuit dintr-o pictogramă sau un simbol grafic și reprezintă adesea un obiect din lumea reală. De exemplu, acest tip de logo ar putea fi un copac cu rădăcini adânci sau o ceașcă de cafea.
- Logo abstract: Acest tip de logo este adaptat pentru afacerea dvs. și este în general conceput pentru a exprima un aspect specific al mărcii dvs.
- Mascota: o mascotă este o persoană sau un personaj prietenos cu familia pe care l-ați putea gândi ca un purtător de cuvânt al mărcii dvs.
- Logo-ul mărcii: acest tip de siglă constă numai din numele companiei, inițiale sau monogramă. Designul este în designul specific din litere.
- Lettermark: Acesta este un logo bazat pe tipografie care folosește inițialele prescurtate sau monograma companiei.
- Forme de litere: Acest tip de logo este doar o literă, dar cu un design unic și memorabil. Logo-ul ar putea folosi un font neobișnuit, o schemă de culori interesantă sau un fundal dramatic.
- Semne de combinație: o marca de combinație este un tip de logo care combină cuvinte și imagini. Unul dintre avantajele acestui tip de logo este că poate ajuta numele companiei să se asocieze cu imaginea, astfel încât, în cele din urmă, oamenii se vor gândi la marcă când vor vedea acel simbol.
- Sigla emblemă: o emblemă este un tip de literă care se află în interiorul unui chenar ca o creastă sau un sigiliu. Vedeți cel mai frecvent acest tip de logo folosit de guverne și universități.
- Marcaje dinamice: acesta este un tip de logo care se modifică în funcție de contextul în care este utilizat. De exemplu, este posibil să aveți o combinație standard de culori pentru font și text, dar modificați diferite elemente de fundal. De asemenea, puteți utiliza aceeași tipografie și culoarea textului, dar schimbați fundalul.
8. Alegeți o culoare versatilă
Rețineți că schema de culori poate fi plasată pe o varietate de fundaluri diferite, motiv pentru care este important să selectați o opțiune de culoare versatilă. Ca regulă generală, ar trebui să aveți variații de culoare care funcționează atât pentru fundaluri deschise, cât și pentru întuneric. Aceasta ar putea însemna că trebuie să schimbați doar culoarea fontului sau că trebuie să modificați întreaga culoare a logo-ului pentru a se adapta la schimbarea fundalului.
9. Luați în considerare psihologia culorilor
Pe măsură ce selectați o culoare, gândiți-vă la diferitele semnificații din spatele culorilor. Culorile diferite evocă anumite idei și emoții, așa că este important ca semnificația culorii să se alinieze cu marca ta. Iată o privire asupra semnificației din spatele câtorva culori diferite pe care poate doriți să le utilizați:
- Roșu: roșu este o culoare grozavă dacă marca ta este tânără și vrei să ieși în evidență, deoarece reprezintă entuziasm și pasiune. De asemenea, este reprezentativ pentru furie.
- Galben: Galbenul este o alegere bună dacă vrei să evidențiezi că brandul tău este vesel și are o energie tinerească. Galbenul poate ajuta o marcă să pară prietenoasă și accesibilă.
- Albastru: albastrul este adesea folosit pe logo-uri, deoarece este cool și liniștitor, simbolizând maturitatea și încrederea.
- Portocaliu: Portocaliul este o alternativă bună la roșu, deoarece este jucăuș și vibrant.
- Verde: Această culoare este folosită în mod obișnuit de companiile care doresc să formeze o legătură între marcă și natură. Este o culoare versatilă care poate fi folosită de aproape orice marcă.
- Mov: Acesta poate fi feminin, misterios sau eclectic. Este folosit frecvent de brandurile de lux.
- Negru: Negrul este o altă culoare folosită frecvent pentru a transmite un sentiment de lux. De asemenea, este folosit în mod obișnuit de companiile care preferă un aspect minimalist cu un logo care este doar alb-negru.
- Alb: Aceasta este o culoare neutră care adaugă un aspect curat și modern. Funcționează bine în combinație cu orice altă culoare.
10. Evaluați opțiunile
Designerul vă va oferi probabil mai multe opțiuni sau mai multe variante din care să alegeți. Luați în considerare opțiunile de logo în contextul identității vizuale a mărcii dvs. Gândiți-vă la cum ați putea încorpora diferitele elemente în altă parte.
Ar trebui să luați în considerare și scalabilitatea logo-ului. Logo-ul dvs. va reprezenta în cele din urmă marca dvs. pe diferite platforme: site-ul companiei dvs., rețelele de socializare, tipărite și pe internet. Logo-ul dvs. ar trebui să arate atrăgător din punct de vedere vizual, indiferent dacă este mărit la o dimensiune suficient de mare pentru a umple un panou publicitar al orașului la scară pentru a-l pune pe partea laterală a unui stilou. Indiferent de dimensiunea sa, fiecare parte a logo-ului trebuie să fie lizibilă.
Odată ce v-ați hotărât asupra unui design final care credeți că reprezintă cel mai bine marca, este important să aveți mai multe variante create, inclusiv o versiune în alb-negru și variații care ar arăta frumos atunci când sunt plasate pe fundaluri deschise sau întunecate.
Faceți cunoștință cu Innovtour
Innovtour ajută companiile să-și redefinească operațiunile prin reducerea distanței ca o barieră în calea colaborării. Platforma noastră de colaborare la distanță la 360 de grade permite utilizatorilor să se alăture tururilor virtuale , instruirilor și inspecțiilor prin browser web sau dispozitiv VR.
0 Comments