De sute de ani, inovațiile tehnologice (recent, realitatea virtuală) au revoluționat periodic industria modei și a retailului .
Mașina de cusut, de exemplu, a schimbat complet producția de îmbrăcăminte în secolul al XIX-lea.
În 1935, nailonul a fost brevetat și sa dovedit a fi un succes atunci când a fost prezentat publicului.
Apoi, la mijlocul anilor 1990, ascensiunea platformelor de cumpărături online a revoluționat experiența de vânzare cu amănuntul și nu s-a oprit aici.
Pe măsură ce produsele în sine, precum și așteptările clienților se schimbă mai repede ca niciodată, introducerea realității virtuale în lumea modei a avut impact în mai multe moduri:
Prezentări de modă în direct
Cel mai evident caz de utilizare pentru VR în modă este redarea în flux a prezentărilor de modă , iar unele mărci au valorificat deja această tehnologie pentru a-și etala noile colecții.
De exemplu, „ Afterworld ” dezvoltat de brandul Balenciaga a oferit ocazia de a descoperi colecția 2021 în VR, timp în care spectatorii puteau selecta un avatar și explora un showroom virtual.
Un astfel de acces extins crește prezența și gradul de conștientizare a mărcii, generând ulterior mai multe vânzări.
Prezentările de modă virtuale pot, de asemenea, deschide calea pentru conversia live, deoarece spectatorii pot achiziționa imediat articolele care le-au plăcut online sau chiar din aplicația în VR .
Realitatea virtuală s-a dovedit a fi o modalitate excelentă de a planifica un design de magazin într-un spațiu virtual pentru a găsi cea mai optimă soluție.
Rebecca Minkoff , care experimentează cu realitatea virtuală din 2014, este un exemplu perfect. Prin crearea virtuală a viitoarelor sale magazine, marca poate experimenta diferite produse de comercializare și poate selecta mai bine pe cea care va genera cel mai bun randament pentru clienți.
Deși există costuri implicate, este totuși mai rentabil decât reproiectarea fizică a magazinelor în cazul în care se descoperă că designul nu funcționează așa cum se aștepta.
Rebecca Minkoff și-a dus experimentarea cu realitatea virtuală cu un pas mai departe. Brandul folosește tehnologia VR pentru a proiecta anumite articole și accesorii. Înainte de a produce o geantă într-o culoare nouă, aceasta este testată de designerul de modă în realitate virtuală.
Articolele returnate reprezintă o frustrare și o pierdere semnificativă în lumea comerțului cu amănuntul, lumea comerțului cu amănuntul online, și orice poate ajuta la reducerea înclinației clienților de a returna articole va ajuta din perspectivă financiară.
Permițându- le clienților să încerce virtual hainele în loc să profite de opțiunile de returnare gratuită, companiile de modă pot rezolva această problemă la nivel de industrie.
Tehnologia tehnologiei VR poate ajuta la reducerea numărului de mostre produse chiar înainte ca o colecție să înceapă producția. Crearea de mostre prin simulare virtuală și instrumente de proiectare permite mărcilor să își reducă semnificativ impactul asupra mediului .
Prezentările de modă pentru RV au un impact mai mic asupra mediului decât prezentările de modă tradiționale, deoarece reduc nevoia ca un număr mare de oameni să călătorească din întreaga lume în timpul săptămânilor modei.
Odată cu Virtual Fashion, a apărut o nouă categorie de Influenceri: Virtual Influenceri.
S-ar putea să cunoașteți cei 5 avatare celebri pentru parteneriatele lor cu mărci importante:
Cu influencerii virtuali , mărcile pot controla pe deplin ceea ce va fi publicat și nu trebuie să-și facă griji cu privire la acțiunile care ar putea compromite imaginea mărcii, iar influențatorii sunt propriul lor activ, astfel încât nu trebuie să plătească sume uriașe de bani pentru a negocia publicațiile. .
Aplicațiile VR oferă o sursă excelentă de informații despre clienți și date analitice.
În cadrul unei aplicații VR , marca poate identifica elementele și fluxurile care angajează utilizatorul, precum și pe cele care trec neobservate.
Realitatea virtuală permite decizii mai bune cu privire la design, aspect, fluxuri de utilizatori și mulți alți factori care influențează implicarea și conversia utilizatorilor.
Orice brand de modă care dorește să crească vânzările, să crească gradul de conștientizare, să reducă costurile și să se îndrepte către un ecosistem mai sustenabil la nivel de industrie ar trebui să ia în considerare implementarea realității virtuale.