Sunt multe care sunt necesare pentru lansarea unei campanii de succes: crearea de conținut publicitar, asigurarea unui buget și optimizarea pentru cele mai multe clicuri și conversii.
Un pas care leagă toate cele de mai sus este să decizi cum să măsori eficacitatea unei campanii de marketing digital .
Succesul campaniei înseamnă mai mult decât monitorizarea vânzărilor. Creșterea audienței rețelelor sociale, înscrierile pe liste de e-mail, traficul pe site, sentimentul consumatorilor, prezența digitală și cunoașterea mărcii sunt toate rezultate demne ale unei campanii de marketing.
Dar vânzările singure nu vor face o imagine exactă a succesului tău.
Măsurarea campaniilor dvs. începe în primele etape de planificare. Să vedem cum să măsurați o campanie de marketing digital într-un mod care se leagă direct de obiectivele campaniei dvs.
1. Stabiliți obiective SMART pentru campanie
Stabilirea și atingerea obiectivelor este o parte cheie a oricărei campanii de marketing digital de succes, dar mulți oameni se luptă să facă acest lucru în mod eficient. Un motiv pentru aceasta este că obiectivele lor nu sunt suficient de concentrate.
Remediu: stabiliți obiective SMART.
Obiectivele inteligente sunt cele care îndeplinesc toate următoarele criterii:
- Ele sunt specifice
- Sunt măsurabile
- Ei sunt un lider
- Ele sunt relevante
- Ele sunt legate în timp
Un obiectiv specific este unul care este clar definit și ușor de înțeles. Răspunde la întrebarea „Ce vreau să obțin?”
Un obiectiv măsurabil este unul care vă permite să alegeți valori sau indicatori cheie de performanță (KPI) pentru a urmări progresul. De exemplu, în loc să spuneți că doriți să vă îmbunătățiți performanța de marketing, puteți spune: „Vreau să obțin 100 de adepți noi în rețelele sociale ca rezultat al acestei campanii”.
Obiectivele realizabile iau în considerare capacitatea și probabilitatea dvs. de a realiza acest obiectiv. De exemplu, a cheltui 5 USD pe Google Ads și a te aștepta la 5 milioane USD în vânzări este nerealist. Luați în considerare resursele dvs. și alți factori pentru a vedea ce rezultate sunt la îndemâna dvs.
Obiectivele relevante se leagă de imaginea ta de ansamblu. Întrebați-vă: de ce vă stabiliți acest obiectiv? Ce va aduce atingerea acestui obiectiv pentru afacerea sau marca dvs. pe termen lung?
Și, în sfârșit, obiectivele oportune au un termen limită. În loc să spuneți că doriți să creșteți numărul de urmăritori pe rețelele sociale, ați putea spune: „Vreau să adaug 100 de adepți noi în trei zile”.
Punând totul laolaltă, s-ar putea să vă expuneți obiectivele astfel:
„Această campanie va atinge [obiectivul specific] până la [termenul limită] pentru că [motivul pentru care este relevantă]. Credem că acest obiectiv este realizabil deoarece [motivele pentru care puteți obține aceste rezultate]. ”
Odată ce ai în vedere obiectivele tale, poți dezvolta o strategie solidă care se referă direct la acele obiective.
2. Identificați-vă publicul țintă
Publicul pe care îl vizați poate face sau distruge indiferent dacă vă atingeți obiectivele. Dacă nu știi cu cine vorbești în campania ta, mesajul tău nu va avea rezonanță.
Gândi:
- Pentru cine este această campanie?
- De ce ar trebui să le pese?
- Pe ce canale sunt cele mai active? (de exemplu, TikTok, Facebook, YouTube, e-mail etc.)
- Ce caracteristici au ei? (de exemplu, vârsta, sexul, venitul, interesele, valorile etc.)
- Care este familiaritatea curentă a publicului cu marca dvs.?
- Ce îi face să cumpere sau să convertească?
3. Alegeți valori digitale care reflectă obiectivele dvs
KPI-urile și valorile sunt o mare parte a obiectivelor SMART. Vă oferă o modalitate de a vă urmări progresul și de a vedea dacă campaniile dvs. de marketing au îndeplinit așteptările dvs. Și fac asta prin date grele – nu bănuieli și presupuneri.
Dar să fim sinceri; sunt o mulțime de lucruri pe care le poți măsura. Specialiștii de marketing pot cădea într-o groapă de valori și încă nu știu dacă campaniile lor au avut succes.
- Valori de trafic pe site
- Valorile campaniei în rețelele sociale
- Valori de marketing prin e-mail
- Valorile campaniei PPC
Valorile campaniei în rețelele sociale
Dacă utilizați rețelele sociale pentru orice parte a marketingului dvs. , vă recomandăm să includeți valori specifice pentru rețelele sociale pentru a urmări succesul.
În funcție de canalele pe care le utilizați, pot exista valori specifice canalului de monitorizat. Câteva exemple generale includ:
- Creșterea urmăritorilor din rețelele sociale
Pe măsură ce mai mulți oameni vă descoperă marca pe rețelele sociale, numărul de audiențe este probabil să se schimbe. Obțineți un instantaneu înainte și după a urmăritorilor dvs. sociale pentru a vedea câte persoane au devenit mai interesate de marca dvs. - Acoperirea socială
Acoperirea socială vă arată cât de departe au parcurs postările dvs. Utilizați această valoare pentru a vedea câte persoane v-au văzut conținutul. - Afișări
Afișările vă indică de câte ori a fost vizualizată campania dvs. Nu ține cont de numărul de persoane care l-au văzut, deoarece o persoană ar putea face mai multe impresii. - Implicare
Cunoașterea angajamentului postărilor tale pe rețelele sociale îți oferă o idee despre cum au simțit ceilalți oameni despre asta. Valorile de implicare (denumite uneori valori de vanitate) includ aprecieri, distribuiri, comentarii, retweeturi și clicuri (dacă este cazul).
4. Analizați și raportați rezultatele dvs
Raportarea performanței dvs. poate fi un proces consumator de timp. Dar este o parte necesară a înțelegerii succesului dvs. în publicitate online.
Centralizarea analizelor și a valorilor de marketing digital vă oferă un avantaj suplimentar atunci când compilați informațiile în rapoarte. Cu toate informațiile dvs. în același loc, puteți transforma rapid și ușor acele date în rapoarte detaliate și informative.
Analizarea rezultatelor campaniei vă oferă o mai bună înțelegere a ceea ce a funcționat și ce nu. Acest lucru vă ajută să faceți modificări eficiente pentru campaniile viitoare pentru a obține rezultate mai bune.
5. Învață din rezultatele tale
A învăța cum să măsurați succesul unei campanii de marketing digital include un ultim pas: să folosiți bine descoperirile dvs.
Toate datele pe care le colectați și lucrurile pe care le măsurați nu sunt utile decât dacă le aplicați în campaniile viitoare. Fără acest pas final, valorile dvs. de marketing digital nu se vor ridica la nivelul întregului lor potențial.
Îmbunătățiți măsurarea campaniei dvs. de marketing digital
Vrei să știi cum să măsori campaniile de marketing digital cu încredere? Innovtour te acoperă.
Innovtour ajută companiile să-și redefinească operațiunile prin reducerea distanței ca o barieră în calea colaborării. Platforma noastră de colaborare la distanță la 360 de grade permite utilizatorilor să se alăture tururilor virtuale , instruirilor și inspecțiilor prin browser web sau dispozitiv VR.
Contactează-ne astăzi și descoperă cum putem satisface nevoile tale într-un mod profesionist și eficient. Suntem nerăbdători să colaborăm cu tine și să te ajutăm să atingi succesul pe care îl meriți!
Lasă un răspuns