fbpx

Era o reclamă pentru AT&T în 1994, iar oamenii au dat click pe ea ca nebunii.De Adrienne LaFrance

O ilustrație a unui banner publicitar

Oamenii nu dau click adesea pe reclame banner în zilele noastre – oricum, cel puțin nu intenționat. De fapt, mulți utilizatori de internet se străduiesc în mod activ să nu vadă niciodată reclame.

Blocanții de reclame creează tot felul de probleme companiilor care se bazează pe dolari publicitari pentru a-și plăti angajații, dar este de înțeles de ce blocatorii de reclame atrag oamenii. Anunțurile grafice sunt prea adesea neplăcute, urâte și intruzive — tot felul de instrumente de urmărire a anunțurilor colectează și vând date despre oameni.

Toate acestea fac parte din motivul pentru care rapoartele conform cărora Google va face blocarea reclamelor parte a browserului său web Chrome sunt atât de de rău augur: Google, cel mai mare beneficiar de publicitate web de pe planetă, vrea să blocheze reclamele care ajută pe oricine altcineva să facă bani.

Cum am ajuns aici?

A fost o vreme, într-un alt secol, când oamenii făceau click pe reclame banner. Pe vremea când erau încă o noutate în urmă cu aproximativ 20 de ani, oamenii chiar distribuiau linkuri către anunțuri banner – sau, cel puțin, către prima, oricum. Bannerul publicitar care este descris pe scară largă ca fiind primul a fost un mic dreptunghi achiziționat de AT&T pe HotWired.com în 1994. Aproximativ 44% dintre cei care l-au văzut au dat click pe el.

Iată cum arăta primul banner publicitar (HotWired / AT&T)

Anunțul a declanșat o reacție în lanț care a modificat cursul industriei de publicitate și orice altă industrie care s-a suprapus cu aceasta. („Este aproape ca o farsă care a fost făcută de industria tehnologiei în industria media în urmă cu 20 de ani”, a declarat Chris Dixon, investitorul în tehnologie, pentru The New York Times în 2014.)

Primul banner publicitar a făcut parte din campania mai mare „You Will” a AT&T, care a inclus o serie de reclame de televiziune care prezentau scene prezise dintr-un viitor activat de internet – în multe cazuri destul de precis. (Un eșec: AT&T a prezis apeluri video, dar nu și apeluri video pe mobil, imaginându-și FaceTime având loc într-o cabină telefonică.)

Potrivit Wired , HotWired avea 14 anunțuri banner suplimentare pregătite pentru a fi difuzate de la alte companii, inclusiv Club Med, 1-800-Collect și Zima, dar AT&T s-a întâmplat să fie primul.

Reclamele banner au fost prinse rapid. În 1995, Yahoo a anunțat un acord de publicitate pentru propriile lor anunțuri banner primitive, cu siglele a cinci companii sponsor rotind zilnic pe site-ul Yahoo. Până în momentul în care Wayback Machine a Internet Archive a surprins prima privire la HotWired, în 1997, pe site existau mai multe reclame, inclusiv reclame afișate pentru computere cu reducere și centre de date. Adevărata problemă pentru agenția de reclame HotWired de la acea vreme, Ryan Singel a scris pentru Wired în 2010 , „era să realizeze că anunțurile banner ar putea fi clicate, așa că a trebuit să creeze site-uri web pentru clienții săi, care nici măcar nu erau siguri că interacțiunea online era o problemă. idee bună – sau că reclamele erau chiar legale.”

Când oamenii au făcut click pe bannerul publicitar AT&T din 1994, au ajuns la o simplă pagină de destinație care oferea mai multe informații despre AT&T. Răspunsul la „Ați apăsat vreodată mouse-ul chiar aici?” a devenit, pe noua pagină, „Ai făcut-o! Acum hai să vedem ce vei mai face.”

Pagina de destinație pe care utilizatorii au văzut-o când au dat click pe primul banner publicitar. (AT&T / Craig Kanarick)

Reclamele au schimbat dramatic web-ul timpuriu, inclusiv modul în care operau companiile și modul în care arătau site-urile web. Puteți vedea clar această evoluție, datorită catalogului designerului web Jeffrey Veen despre cum s-a schimbat aspectul HotWired.com din 1994 până în 1999, când a fost deținut de Lycos și folosit pentru clicurile monetizate. HotWired s-a despărțit de revista tipărită, Wired , când Condé Nast a cumpărat Wired pentru 80 de milioane de dolari în 1998. Acea tranzacție a avut loc după ani de speculații că Wired ar putea deveni public.

Cu mult înainte de asta, până în 1996, oamenii se plângeau deja de noile panouri publicitare ale spațiului cibernetic ca fiind „plictisitoare și ineficiente”, potrivit The New York Times în acel an . Reclamele grafice de astăzi se descurcă și mai rău, cu o rată de click de aproximativ 0,05%, potrivit firmei de cercetare de marketing SmartInsights .

„Anunțurile banner nu au fost întotdeauna naibii”, a scris Joe McCambley, care a ajutat la proiectarea reclamei AT&T în 1994, pentru Harvard Business Review . „Copiii mei îmi spun că este ca și cum ai inventa variola.”

Persoana care a creat primul reclam pop-up este la fel de timid cu privire la ceea ce a făcut. „Îmi pare rău”, a scris Ethan Zuckerman, care a codificat prima reclamă pop-up, pentru The Atlantic în 2014 . „Intențiile noastre au fost bune.”

Agenților de publicitate le-au plăcut ferestrele pop-up, mi-a spus el odată, pentru că au creat o distincție între reclamă și orice era pe pagina web în care a apărut anunțul. Lucrul amuzant este că, pe măsură ce publicitatea afișată scade, această distincție se prăbușește în alte moduri. Din ce în ce mai mult, mărcile doresc să fie percepute ca povestitori și editori în sine.

Faceți cunoștință cu Innovtour

Innovtour ajută companiile să-și redefinească operațiunile prin reducerea distanței ca o barieră în calea colaborării. Platforma noastră de colaborare la distanță la 360 de grade   permite utilizatorilor să se alăture  tururilor virtuale ,  instruirilor și  inspecțiilor  prin browser web sau dispozitiv VR.


    0 Comments

    Lasă un răspuns

    Avatar placeholder

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *