fbpx

Creșterea nu mai este un obiectiv pentru întreprinderi, ci este acum o necesitate crucială conform cercetării de piață . Pentru a obține o creștere a afacerii, o strategie eficientă de creștere a afacerii este vitală. Dar ce este o strategie de creștere a afacerii și ce tipuri de strategii de creștere a afacerii sunt cele mai eficiente? 

Ce este o strategie de creștere a afacerii?

O strategie de creștere a afacerii este un plan pentru a ajuta o afacere să se extindă și să se dezvolte. Poate implica proiecte specifice, produse sau servicii noi, fuziuni și achiziții, parteneriate, diversificare pe noi piețe, promovarea liniei de produse sau servicii – sau o combinație a acestor metode. Puteți dezvolta o strategie de creștere a afacerii folosind studii de piață sau puteți utiliza o strategie de creștere a afacerii testată și testată pentru un impact maxim .

1. Strategia de penetrare a pieței

Unul dintre cele mai comune tipuri de strategii de creștere a afacerii este penetrarea pe piață. Pătrunderea pe piață are loc atunci când o companie își mărește prezența pe o piață deja existentă. 

Există două tipuri de strategii de penetrare a pieței: orizontală și verticală . Pătrunderea pe piață orizontală înseamnă că o companie va face lucruri precum răspândirea numelui de marcă în alte produse, creșterea publicității sau crearea unui produs mai bun. Pătrunderea verticală înseamnă că o companie va face lucruri precum creșterea producției, scăderea prețurilor sau crearea de produse noi.

 Exemple de companii care au implementat strategii de penetrare a pieței sunt Apple, McDonald’s și Kellogg’s.

2. Strategia de dezvoltare a pieței

O strategie de dezvoltare a pieței este o strategie de creștere a afacerii care se concentrează pe dezvoltarea de noi piețe pentru a se asigura că există oportunități continue de creștere. Acest lucru se poate face prin cercetarea clienților potențiali, dezvoltarea conștientizării mărcii și înțelegerea valorii produsului sau serviciului dvs., construirea de relații cu partenerii comerciali, determinarea nevoilor clienților și dezvoltarea unui plan strategic.

3. Strategia de dezvoltare a produsului

Aceasta este una dintre cele mai eficiente modalități de a crește vânzările și de a vă dezvolta afacerea. Prin adăugarea și dezvoltarea de noi produse, puteți atrage clienți care ar putea să nu vă cunoască încă. Introducerea de noi produse sau diversificarea liniei de produse vă va ajuta să prelungiți perioada de timp în care puteți rămâne competitiv în industria dvs. Diferențierea sau dezvoltarea produselor este o metodă eficientă de pătrundere pe piață deoarece permite unei companii să se distingă de alte companii din aceeași industrie.

4. Strategia de diversificare

Diversificarea poate fi o altă modalitate excelentă de a crește vânzările prin extinderea bazei de clienți. Această strategie include intrarea pe noi piețe sau introducerea de produse în domenii conexe, dar noi de afaceri, astfel încât să puteți atrage clienți care nu sunt neapărat familiarizați cu afacerea dvs. Diversificarea poate fi foarte eficientă pentru companiile care anticipează o încetinire sau o scădere a pieței lor primare.

5. Strategia de parteneriat de afaceri

Un parteneriat este unirea a două sau mai multe afaceri pentru un anumit scop sau proiect. Parteneriatele vă permit să finalizați lucrări care altfel ar fi prea costisitoare sau ar dura prea mult pentru a fi realizate singur, permițând afacerii dvs. să se dezvolte într-un mod eficient. Uneori, parteneriatele se formează atunci când un proprietar de afaceri consideră că are nevoie de abilități suplimentare pentru a-și atinge obiectivele și găsesc o afacere care posedă deja abilitățile necesare pentru a lucra.

6. Strategia de expansiune internațională

Expansiunea internațională are multe beneficii pentru o afacere. Unul dintre beneficii este că vă poate ajuta să vă diversificați veniturile și să vă extindeți cota de piață și operațiunile. Dacă este făcut corect, puteți crește profitabilitatea și, în același timp, reduceți riscul.

Un alt beneficiu este extinderea activelor alternative/oportunităților de finanțare, așa că dacă o modalitate de finanțare s-ar epuiza, aveți o altă modalitate de a obține fondurile necesare pentru afacerea dvs. 

De asemenea, vă puteți extinde și dezvolta cultura companiei în timp ce plecați în străinătate, astfel încât să fie mai incluzivă și să îmbrățișeze diversitatea. De asemenea, vă permite să acceptați stimulente financiare internaționale pentru a începe o afacere acolo. De exemplu, în ultimii ani, India și-a redus impozitul pe profit de la 30% la 22% . 

Fiind una dintre piețele tehnologice cu cea mai rapidă creștere din lume, acest lucru ar putea fi extrem de util de utilizat pentru companii.

7. Strategia canalelor alternative

Canalele alternative reprezintă o strategie excelentă de creștere a afacerii, deoarece diversifică baza de clienți, oferindu-vă mai multe oportunități de a vă dezvolta rețeaua de consumatori. Pe lângă aceasta, există mai puțină concurență pentru acești clienți, ceea ce înseamnă că îți este mai ușor să ieși în evidență din mulțime și să le captezi cu adevărat atenția.

De exemplu: a avea un magazin online și o vitrină fizică ar fi considerat un canal alternativ. Multe afaceri online trec în prezent prin creșterea posibilității de a avea ambele, așa că ați putea realiza acest lucru și să aveți în continuare o bază de clienți stabilă din magazinele tradiționale fizice.

Faceți cunoștință cu Innovtour

Innovtour ajută companiile să-și redefinească operațiunile prin reducerea distanței ca o barieră în calea colaborării. Platforma noastră de colaborare la distanță la 360 de grade   permite utilizatorilor să se alăture  tururilor virtuale ,  instruirilor și  inspecțiilor  prin browser web sau dispozitiv VR.


0 Comments

Lasă un răspuns

Avatar placeholder

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *